onsdag 28 mars 2007

Säkert!

Idag har jag promenerat. Mucho. Muchas promenadas. Det heter så. Säkert! Jag läste spanska i skolan så jag vet vad jag talar om. Tillbaka till ämnet: Promenader. Jag gick och gick och gick inne i stan idag. Tittade på människorna som åt glass och svor tyst för mig själv för att jag fått med mig en välpackad väska. Fylld till brädden med ylletröjor, jeans, ylletröjor, varma skor och ylletröjor. VARFÖR BERÄTTADE INGEN FÖR MIG ATT DET SKULLE VARA BASTU HÄR???
Tillbaka till ämnet: Promenader. Vet ni att om man promenerar hela dagen och halva kvällen bli fötterna svullna och konstiga. Och att fötterna producerar vidrigt mycket fotsvett när man promenerar och det är bastu ute. Jodå. Det är säkert. Mina fötter fullkomligt dröp av svett när jag tog av mig skorna nu ikväll. Supernajs*.

Jag inser att jag yrar. Måste vara allt promenerande. Man kan bli väldigt trött av att promenera så mycket som jag har gjort idag. Jo, det är säkert. Jag har läst det.

Nånstans.





* Det är nu ni tänker "Phew, tur att jag aldrig träffat människan i verkligheten. Och "tack gode gud för att luktbloggen inte uppfunnits. Än."

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha..*det var **precis vad jag tänkte! Hehehehe...du verkar vara alldeles perfekt lagom galen..moi gillar:-) tjipp och gonatt

Caravaggio sa...

Jag var också ut och traskade en bra stund igår. Dock utan tjocka ylletröjor. Det blev nästan lite kallt på slutet. Promenad är den nya yogan.

Annie - PD sa...

:D hehe, vet vad du pratat om. är grymt glad för skosprayen som tar bort doft (men det behöver inte jag använda bara min sambo, ehh ;) )

Missy sa...

Mia: Vad du är gullig. Kram (jag har tvättat fötterna nu. Lovar ;-))
Caravaggio: Och ylletröjor är det nya svarta!
Annie: Ooooh, skospray... *får något drömmande i blicken*