lördag 10 mars 2007

Pensionärsvarning?

Nu tänker jag berätta om min dag. Och om du har något annat, roligare, att göra så tycker jag att du ska göra det. Seriöst.

Ungefär såhär såg det ut:
  • Började dagen med att vakna helt galet tidigt. För att vara jag. Inte för att vara någon annan, mer morgonpigg, person.
  • Åt frukost och bläddrade i gamla tidningar
  • Gick en sväng på stan tillsammans med sambopersonen
  • Åt en semla (men berätta inte för någon, ok?)
  • Köpte en vårjacka
  • Kom hem och drack te
  • Blev utskälld av grannen mittemot, för att hon tydligen hade fått för sig att vi skräpat ner i trapphuset*.
  • Blev så arg av ovanstående incident att jag var tvungen att gå och träna. Och det var ju bra. Borde tacka grannen. Tack grannen!
  • Packade lite böcker i lådor. Vet ni hur många böcker som ryms i en låda? Nej? Inte jag heller, men det är många. FÖR många.
  • Provade det ena nya nagellacket. Rosa.
  • Åt
  • Gick på bio med sambopersonen
  • Kom hem och såg halva melodifestivalen
  • Slötittade på Matrix
  • Somnade framför TV:n
  • Satte mig och skrev detta inlägg

Vilken dag va. Jag gjorde ju... säkert... nästan flera olika saker. Det är helt klart lätt pensionärsvarning på mina lördagsaktiviteter.

Nu: Godnatt!

* Och nej, det hade vi inte. Suck. Men det är inte varje dag man blir kallad snorunge av en främmande människa. Senast jag blev det måste varit... Hm... Aldrig?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om det där klassas som pensionärsvarning har jag lätt gått i graven för länge sedan. Vid den ringa åldern av 27 dessutom..

Thanks for nothing liksom. ;)

dddd sa...

Rosa nagellack is the shit. Och semlor en söndag är helt OK. Gå nu över och busring på grannens dörr och kuta därifrån. Snorunge. :)

Missy sa...

Fredrik: Kanske borde kallas "27-årsvarning" istället då? Är det månne någon fler 27-åring som känner igen sig så kan vi starta någon slags förening?
Miss KYD: Done. And done. Typ ;)