lördag 24 mars 2007

Rycker det i shoppingfingret? Bara ett klick bort...

Här kommer en liten miniguide med Missys bästa internet-tips:

1. Ju mindre, desto bättre verkar gälla när det gäller att köpa kläder på nätet*. Det är åtminstone min erfarenhet. Några "små" nätbutiker jag verkligen måste hylla är Wardrobe Stockholm, DesignSverige, Unik Design och Shopaholic. Sanslöst bra service!

2. På Brittiska Play hittar man det bästa (och oftast billigaste) utbudet av CD och DVD. En hel del böcker finns också. Frakten är inräknad i priset och det blir ingen jobbig tullavgift eftersom Play skickar från EU-land.

3. Hqhair är en Brittisk skönhetsbutik med enormt utbud. Här kan man få tag på Benefits underbara kroppslotions, make up från Stila och Philosophys duschkrämer. Och en väldigt massa annat. Om du, som jag, är beroende av alldeles för dyra frisörschampon brukar de vara rejält mycket billigare här än hos frisören hemma. Leveransen brukar gå på ca 4-5 dagar.


Anledningen till listan?

Jag fick lön igår och har därför redan brutit mot mitt shoppingstopp. Jag vill dra med er i fördärvet. Såklart.




* Nejnejnej! Nu menar jag inte klädstorlek utan snarare företagets storlek. Tydligen har jag lite svårigheter att uttrycka mig idag...

2 kommentarer:

Mary Lady Luck sa...

Åh sluta, jag fick lön den 15:e = väntar på 15:e april.

Missy sa...

Moahahahaha! Jag låg back redan innan lönen kom...