måndag 4 juni 2007

Smells Like Teen Spirit

Det finns vissa lukter som är bättre än andra:

- Lukten på stadsbiblioteket
- Lukten av nygräddade våfflor. Får mig alltid att associera till nöjesfält och spunnet socker*
- Lukten av rent badrum
- Lukten av grillat
- Lukten i trapphuset där jag bor**
- Lukten av teaterprogram eller CD-omslag
- Lukten av DATE från 80-talet. I flaskan, inte någon



Ibland tror jag nästan att jag kan ha varit hund i ett tidigare liv...




* Som i: Barndomsminne, inte som i: Sommarjobbsminne
** Ok, inte när grannen under har slängt blöjor i sopnedkastet. Men annars!

11 kommentarer:

Anonym sa...

inte att förglömma: en helt ny badboll!

Missy sa...

OOOOOH! Det är ju helt sant!!! Hur kunde jag glömma???

Caravaggio sa...

Lukten av bensin? Lukten av nytvättad tvätt? Lukten av tjära? Var är dom på listan? Va? Va? Va?!

Missy sa...

Ok. Jag erkänner. Jag har gjort några missar. Missarna lyder som följer:
Nytvättad tvätt? Ja.
Lukten av tjära? Ja.
Bensin? Nej, nej och åter nej.

Caravaggio sa...

Är du galen? Lagom mycket bensin (t ex ångorna som stiger upp när man tankar) är ju himmelskt!

Miss Upsey Daisy sa...

Lukten av ny docka/barbie då?

Säger Miss UD som enligt sin egna lista vill vara prinsessa.

Hur tänkte jag då:

Missy sa...

Caravaggio: Yup. Galen. Jag.

Miss UD: Det sjuka är att man (jag?) vet precis hur en ny Barbiedocka luktar.

Finns det måhända någon typ av terapi för såna som jag?

Miss Upsey Daisy sa...

Om det råkar finnas terapi för sådana som du.

Säg till.

Jag hänger gärna på.

Missy sa...

Lovar ;-)

Smartasmia sa...

Håller med Hedgegog-Sara...mmmm..badboll:-) Och dessutom: lukten när moi ätit bönor igen fast jag vet att jag inte tål..men det är ju så gott.

Missy sa...

Eh?