onsdag 13 juni 2007

Om lockigt betyder rakt, vad betyder då konstnärligt?

Jag har lite speciellt hår. Det uppför sig lite hur det själv vill, på gott och ont. Vissa dagar är det totalt spikrakt och andra dagar är det halvlockigt. Nu till något jag inte förstår. Är ni beredda?
Jo. Håret är alltid väldigt platt på ena sidan av nacken. Väldigt platt som i VÄLDIGT platt. Frisörer brukar kasta en snabb blick på den delen av håret och sedan utbrister de:

- Oooh! Ditt hår är ju lockigt!

?

Va?

Någon annan som förstår? Betyder lockigt detsamma som helt rakt på ena sidan av nacken på frisörspråk?

Jag har infogat en bild för att förtydliga principen.
Så. Vad tros?


9 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Tänkte väl att det skulle vara något nytt att läsa hos dig.

Frisörer är från mars och Missy och Miss UD är från Venus.

Kerstin sa...

HAhahahahahahahaha :)

åsa sa...

Den där bilden skulle kunna föreställa mig just nu. Nyklippt sen igår, men en halvtimme efter att jag lämnat frisören är den platta krokigheten ett faktum igen.

Anonym sa...

hmmmmmmmmm..... är du säker på att det var din frisyr du har ritat och inte min??

Smartasmia sa...

Ahh...en sådan sötnosig Missy där..nu förstår jag precis ditt hårdilemma:-)

Anonym sa...

Och vad betyder krulligt? Vilket jäkla ord! Fast idag har jag rakt :) Inte ens arbetskamraterna känner igen mig.
Roligt att läsa dina inlägg!
/Fröken Snäll som ska till leksaksaffären nu men inte för att köpa hopprep ;)

Missy sa...

Miss Upsey Daisy: Truer words were never spoken, som det heter...
Kerstin: :-)
Åsa: "Platta krokigheten", stålande uttryck! Får jag låna det?
Snygglirre: Ganska säker, men inte helt :P
Smartasmia: Hahaha!
"Jag" AKA "Fröken Snäll": Jag är fett avis på ditt krull ju...! Kram Pinglan!

Fru Choklad sa...

Ha ha ha! HUR fick frisören ihop det DÄR? Uppenbart har du inte lockigt hår över allt!

Missy sa...

Frisörer. Plural. Måste vara något de lär sig på frisörskolan, finns ingen annan logisk förklaring...