fredag 15 februari 2008

When you're smiling?

Jag tror att jag är en unikt dålig människa. Jag känner då och då känslor som avund, ilska och uppgivenhet. Inte nödvändigtvis samtidigt, bör tilläggas. Men ändå. Jag har förstått att andra människor aldrig drabbas av detta. Andra människor är som små generösa solstrålar som vill hela världen väl. Andra människor bjuder till och gläder alla som kommer i deras väg. Andra människor är fina, de.

Usch vilken dålig person jag är. Ni hör ju själva. Jag kan inte ens unna andra människor att vara de fina personer de påstår sig vara är.

Jag önskar att jag alltid var käck och glad, spirituell, intressant och belevad. Istället är jag surmulen, obegriplig, blyg och tjurig.

Som om inte det vore nog har jag andra dåliga egenskaper. Säkert flera stycken. Dessutom har jag konstiga fötter. Dessutom behöver jag klippa mig. Dessutom fjällar min näsa. Dessutom kan jag inte sluta att tycka synd om mig själv. Dessutom vill jag ha kakor (nuuu, för bövelen!). Ni hör ju själva. På det hela taget är det illa, mycket illa.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Fast du.. Det är väl tur att alla inte är lika käcka och glada som Mat-Tina? Jag tror faktiskt att världen behöver lite mutter och morr också. Hur ska folk annars kunna uppskatta Tina? Vi är TILL för att vara en motpol ;)
Jag tror iofs inte en sekund på att du är nåt av det du skrev. Förutom sugen på kakor då. :D

Unknown sa...

möt mig i värsta gravvotider any day vid lilla eken, så ska du få se på sju resor värre! jag tror du är en pudding, sur som glad :)

Linda K sa...

och icanbuyyou är samma som linda k!

Anonym sa...

Du är inte ensam om att känna sådär..om det nu är någon tröst :-)

C. van Tijaax sa...

Ähh...du är för hård mot dig själv!
Du e cool. Så är det bara!
Säg nu inte emot, för då blir det inga cookies!

Miss Upsey Daisy sa...

Du har din med syster har!

Absolut. Och det vet du.

C. van Tijaax sa...

Enligt wikipedia så är du så här...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Snorkfr%C3%B6ken

Annie - PD sa...

Haha - welcome att träffa mig en dålig dag, det slår gnistor... :D

Mickan sa...

Hehe jobbigt att vara så där klämkäckt glad hela tiden..
heja dig som vågar va dig själv istället:)

Mary Lady Luck sa...

Kära Missy, du är långt ifrån ensam, mitt indiannamn som barn var Lilla Åskmolnet. Och typ som vuxen också :)

Missy sa...

Alla: Aaaw! Gulle er, allihop! :-)