söndag 24 februari 2008

And the winner is...



Steg 1: Slå på datorn. Leta reda på Oscarsnomineringarna. Kom sedan överens om vilka nomineringar som "räknas". Fundera.

Steg 2: Skriv ner din tipsrad.

Steg 3: Lägg tipsraden i kuvertet och försegla.

Steg 4: Öppna kuverten under högtidliga former. Den person som har flest rätt i sin tipsrad bjuds därefter på biobesök på valfri Oscars-vinnande film av förloraren.

En väldigt rolig lek. Prova själva!


UPDATE: Hur gör man när det blir oavgjort? Tips? Någon?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Rolig lek! :) Jag lägger alla mina röster på Juno...

Smartasmia sa...

Det låter alldeles för invecklat för min ork. Jag är latochslö. Fast förloraren får ytterst gärna bjuda mig på bio:-)

Missy sa...

Emma: Den verkar fin. Hoppas att den vinner och att man kan få bli bjuden på den av... den person som inte vann på tävlingen. Om det inte är jag förstås... Hm.

Smartasmia: Nejnejnej, där har du fel. Man FÅR chansa vilt, det har jag gjort :-)

Annie - PD sa...

Mycket trevlig aktivitet!
Biobiljetter är en finfin vinst...
jag skulle göra fler kuvert som var hemligt makerade (allt för att vinna ;))

Miss Upsey Daisy sa...

Så lekfullt!

Kan man äta kakor till det hela?

Missy sa...

Annie PD: Du är inte dum du ;-)

Miss Upsey Daisy: Det är nästan ett måste!