torsdag 14 februari 2008

För alla tjejer gillar ju räkor. Ju

Idag skulle jag handla mat. Jag skulle köpa en grillad kyckling för att vara exakt. Det var liksom enklast så.

Ok, jag är lat. Så. Då var det sagt.

Före mig i kön till delikatessdisken stod tre killar. Kille nummer ett köpte getost, färska räkor och kräftstjärtssallad. Kille nummer två köpte oliver, färska räkor och kräftstjärtssallad. Kille nummer tre köpte brie, färska räkor och kräftsstjärtssallad.

Det är, i sanning, alla hjärtans dag.


Och detta är fortfarande världens finaste kärlekssång.

14 kommentarer:

C. van Tijaax sa...

Färska räkor, brie och kräftsallad.
Pfft! säger jag!

Vad är det för fel på en skogaholm och en tub med kaviar?!

Tjejerna verkar kräsna i år...säger jag. :D

Jonna sa...

Min älskling fick önska sig vilken mat han ville och han valde köttbullar med potatismos och gräddsås :D

Anonym sa...

:D Busted! Jag o sambon äter faktiskt räkor idag. Fast i en sallad och för att det är gott, men framför allt nyttigare än ddet vi EGENTLIGEN vill sätta i oss :) Men då är vi alltså inte ensamma hihi

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Jag och min vän åt toast med räksallad till förrätt och sedan Silverfiskens knullpasta med kräftskjärtar till huvudrätt. Så du har rätt, tjejer gillar räkor :-)

Missy sa...

C. Van Tijaax: Jag är med dig denna gång. Fast... Nej, det var inget.

Jonna: Han har god smak. Det är gott på riktigt!

Jo: Hahaha! Hm... Bor du i Göteborg och fick du möjligen... kräftstjärtssallad också? :o

Miss E: Jag har alltid rätt, det trodde jag att du visste ;-)

Anonym sa...

:) Jo, jag bor i Göteborg, men här var det ingen kräftstjärtssallad. Bara pinjenötter och annat gott! Med andra ord är vi minst 5 par omjag inte har räknat fel.. ;)

Annie - PD sa...

räkor är gott. Jag fick min dos i onsdags. Åt minst 100. Smarrigt.

Smartasmia sa...

Så är det! Och en jättekram till min favorit-Missy på (dan efter) alla-hjärtans-dagen:-)

Lilla Duktig sa...

Jag krävde räkor.

Är jag extremt tjejig nu?

Jag fick i alla fall räkor och musslor. Yey för världens bästa man!

Mary Lady Luck sa...

Är räkor en tjej-grej? I did not know that..

Missy sa...

Jo: AHA! Jag lovar att han åt upp kräftstjärtssalladen på vägen hem... :-P

Annie PD: Sant! Räkor ÄR gott.

Smartasmia: Minst lika stor kram tillbaka! :-)

Lilla Duktig: Man kan alltså KRÄVA räkor? Intressant...

Mary: Jag vet inte hur det gick till, men det verkar så. Någon borde gå till botten med detta, var är Uppdrag granskning när man behöver dem?

Dixie sa...

Hey! Älskar låten men hade inte sett kaninerna förut... Var tvungen atts no länken till min blogg, men jag gjorde lite reklam för din blogg också, för att undgå halshuggning!

Missy sa...

Dixie: Hahaha! Då blir det ingen halshuggning denna gång ;-)

Dixie sa...

Skönt, har varit en orolig natt!