onsdag 27 februari 2008

Den nya given

Min nya stil ska bli att inte mesa mig när det gäller inköp. Jag ska göra mig av med allt som hänger oanvänt i garderoben och bara framkallar ångest och, hence forward, köpa den där dyra saken jag egentligen vill ha istället för de halvdyra sakerna som jag tänker mig ska fungera istället. Det blir aldrig bra, säger den plötsliga insikten. "Garderobs-feng shui" som allas vår Linda K brukar tala om.

Nu behöver jag bara lite hjälp på traven. Man får tydligen inte handla nytt förrän de dåliga samvetena har flyttat ut. Nähänä.



Nu: Tillbaka till saffransglassen.

7 kommentarer:

Linda K sa...

rätt tänk! skrid till handling! :D

Anonym sa...

i evighet. amen. :)

Linda K sa...

lovar att hjälpa dig med den där klänningen snart...

Anonym sa...

Jag har lovat mig själv samma sak och det går..sådär. Men jag ska bättra mig!

Missy sa...

Linda K: jobbar på det. Jag har ju mentalt investerat redan. Så jobbigt att behöva vänta... *suck*

Hedgehog-Sara: Yup :-)

Linda K: Prisa Linda, här kommer skatteåterbäringen! (och lite plats i garderoben) ;-)

Emma: Du hjälper ju mig iaf! Det tycker jag är fint :-)

j sa...

saffransglass... det låter gott!

Missy sa...

Inte dumt alls, faktiskt :-)