onsdag 1 augusti 2007

Guldfiskminne och blognoja

Nuförtiden blir jag lite rädd när någon säger "ja, du skrev det..." som svar på något jag nyss sagt.

Skrev

Hm...

Skrev?

Skrev?

Betyder det att jag skrivit detta i ett mail? SMS? Brev? Anslag på stan?* eller, tänker jag, läser personen bloggen utan att kommentera? (Gah!) Har jag ens berättat om bloggen? Jo, det har jag nog. Eller...? Och jag tänker inte fråga "jo du förresten, menar du att jag skrivit det i en semianonym blog**, som mest handlar om trams och fotsvett eller hur menar du?" Det kan bli lite fel, tänker jag. Innan jag tillägger "för det är inte jag som skriver den. Nej. För jag gör faktiskt aldrig något pinsamt, är aldrig dum och har definitivt inte fotsvett. Nähädu. För jag är ju perfekt***. Så det så!"

Jag blir faktiskt både förvirrad och lite störd.

Mer än vanligt då.





* Tänk nu männska, tänk! dåligt minne har du inte! Väl?
** Som alltför många ändå känner till. Ujujuj...
*** Drömma kan man ju... *uppgiven suck*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man ber att f� urs�kta sig. :) Ibland slinker s�dana saker bara ur en bara f�r att man frekvent tittar in p� bloggen i fr�ga. Och jag �r en notorisk icke-kommenterare.... :)

Missy sa...

Hahaha! Någon tog det personligt? No worries, dig är jag inte rädd för. Och jag vet (för en gångs skull!) precis var jag hade skrivit det där vi pratade om igår ;-)