söndag 24 maj 2009

Söndagspromenad

Idag promenerade jag runt Majorna med fina vännen.

Det var gatuloppis i hela Majorna. Det såldes mest bara bajs och gammalt skräp, men det var trevligt att titta på folket som var ute och flanerade.

Vid Röda sten hittade jag bästa toalettklottret.

Kring varvsområdet är det mesta rostigt och stängslet har stora hål. Det är fint.

Årets första nyckelpiga satt på en liten träbit. Eller vad det nu är...

Utanför kyrkan var gräset fyllt av blomblad. Röda blomblad. Rött, sånt som min lilla kamrat tycker om.

Sen åt vi glass. Man borde äta glass oftare. Glass är det nya svarta.

Klart slut.

4 kommentarer:

Camilla sa...

Mmmm... Glass... Med sockernötter...

Yay lördag!

Missy sa...

Yay, indeed!

:-D

Jenny sa...

Fina bilder hörru! Jag var också runt på loppisen och kollade allt skräp. Var som sagt lite mysigt att det var så mycket folk som spatserade runt. Och toalettklottret- grymt! Det ska jag lägga på minnet.

Missy sa...

Jenny: Tack! Och toalettklottret? Mitt nya motto.

Miss E: Finfint! Som i torsdags. Det var också fint. Värsta finhelgen :-)