onsdag 13 maj 2009

24-7

Jag går till jobbet mitt i natten och kommer hem först på kvällen. Jag har hundra idéer jag vill förverkliga, små fina projekt som spretar åt alla håll. Jag vill fika och krama mina vänner, äta och skratta med killen jag bor med. Jag vill hinna göra något mycket litet för världen. Mycket litet, knappt så att det finns, men ändå. Jag vill göra saker bara för min egen skull. Jag vill lära mig en hel hög med saker. Massor. Jag vill andas. Och kanske hinna sova lite emellanåt. Kanske?

Hur många timmar hade dygnet, sa ni?

4 kommentarer:

Mia sa...

Åh. Jag känner så igen mej. Undra om man i framtiden kan köpa till sej några extra timmar per dygn? Hmm fast då måste man ju ha pengar. Vilket jag inte heller har.. Dålig plan.

Missy sa...

Ah... Pengar ja. Man kanske får avsätta en timma eller två per dag till en penga-inskaffnings-strategi... Eh... Ja?

Jenny sa...

Oh, I know! tänk att det ska vara så svårt att få tiden att räcka till...

Missy sa...

Galet är vad det är!