fredag 29 maj 2009

Dagens komplimang?

Men du. Är du frisk nu? Är det säkert? För du ser inte så fräsch ut.

Jag brukade uppskatta ärliga vänner, men nu är jag inte alldeles övertygad längre...


UPDATE: Oj. Men oj. Det var ju inte meningen att någon skulle tro att jag har elaka vänner. Det har jag inte. Tösen som sa ovanstående är en av de bästa vänner man kan ha. Sådeså. Ärlighet är bra, särskilt när man låtsas frisk och går och jobbar när man egentligen borde legat nerbäddad. Då är det bra att någon säger till en. 'Nuff said.

7 kommentarer:

Joline sa...

Ärlighet i all ära, men det finns ju gränser för vad en ärlig vän bör säga. Ibland är det bäst att knipa käft. Det man inte vill höra själv ska man inte säga till andra.

Missy sa...

Kanske... Fast nånstans är det en av de saker jag ändå uppskattar mest hos vännen i fråga. Faktiskt.

Ebba sa...

En sådan vän kan du vara utan tycker jag! Fy! Så säger man väl inte??!! Du är värd bättre vänner än så. Trösta dig med att människor som säger så vidriga saker säkert mår väldigt dåligt inombords.

//Ebba

Missy sa...

Hon är en fantastisk vän. Finns ingen bättre. Jag är bara mycket bra på att plocka ur saker ur sitt sammanhang ;-)

Camilla sa...

Up yours, Ebba!

Camilla sa...

Men jag sa ju så. Fast på ett snällt sätt. :)

Missy sa...

Camilla: Aaaw. Du är söt. Jag gick hem och halvdog i soffan sen, så du visste vad du talade om.