onsdag 13 maj 2009

Om bemärkelsedagar


Fina Lotta fyller år på lördag. Och jag tänkte se till att komma ihåg. Får klura ut hur, bara.

(Jag utgår från att jag inte behöver länka för att ni ska hitta in hos henne, jag utgår från att ni redan läser, jag utgår från att även ni blir varma inombords av bilder och ord och klänningar? Visst? Annars är det bara till att kolla länklistan, på godishyllan)

Det var alldeles för länge sedan jag var inne i hennes ljuvliga butik och avhandlade livet och klänningar och små finurliga tankar. Och skor. Och finheter. Och saker som inte är lika fina men ändå bra att prata om. Det är lite trist, för ett av livets små glädjeämnen är ju just detta.

(Måste hitta fler timmar på dygnet, så sådana viktigheter också hinns med!)

Bilden är inte ny, men Lottan är fin. Så att säga.

Inga kommentarer: