tisdag 17 april 2007

Får inte. Köpa

Nämnde jag att jag har köpstopp?

Det innebär att jag inte riktigt får utlopp för mina ha-begär just nu. Det och det faktum att jag på sistone har hållit på med flytt och grejer och rensat ur garderoben som är alldleles för full. Gah! Så jag tänkte att jag kan ju skriva om kläder, även om jag inte kan köpa dem.

I min stad finns det några fantastiska designers som fått alldeles för lite uppmärksamhet. Det tänkte jag försöka komma till rätta med genom att uppmärksamma dem nu.

Posei by k.dedorson
Snubblade över Kristin Dedorsons underbara kläder förra våren på Fabrikens designmarknad och blev alldeles kär. Kläderna är någonstans mellan vardag och prinsesskläder... Eh... Fast på ett bra sätt. Den prickiga klänningen på hemsidan bor i min garderob och är den bästa partyklänningen nånsin.
Lite Bonusfakta: Kristin Dedorson jobbar även med Stylein.

Kittyhawk
Fint skräddade kläder med inspiration från 40-tal. Varje gång jag är inne på Drömma i Göteborg måste jag prova minst ett Kittyhawk-plagg. Minst. Det är såna här kläder man vill ha på sig på sommaren när man åker i sin cabriolet. Och röker cigarill. Med munstycke. Inte för att jag har en cabriolet och inte för att jag röker. Men ändå.

Permanent Vacation
Klänningar som passar lika bra för fest som för lek eller för att bara sitta hemma i soffan och dricka te. Säljs på Weekday i Göteborg och Stockholm och har även börjat komma in på Shopaholic nu i vår!

Jag lägger inte upp några bilder. Tänkte att det var bäst så, för att skona ev andra med köpstopp. Men det går hur bra som helst att klicka på länkarna för att kolla in kläderna lite mer.

Och när man tröttnat på det kan man titta på Neko Case-videon.

Igen.

8 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Köpstopp ? Köpstopp? Jag tror jag har hört ordet förut någonstans? Eller så var det bara en skröna helt enkelt.....?

Missy sa...

Hahahahhahahhaha! Jag tror på skröna. Helt klart! Jag tror att det kan vara en vandringssägen. Så tror jag. Vad tror Bengt Af Klintberg månne...?

Miss Upsey Daisy sa...

En Klintbergare helt enkelt. Fast jag pratade precis med en kompis vars kompis granne hade haft köpstopp förut. Eller om det var kikhosta? Eller så hade hon läst om det på nätet? Vilket ord var det nu igen?

Missy sa...

Kan det ha varit Galna ko-sjukan? Är det den du menar? För det har jag lite vaga minnen av att jag har hört talas om.

Miss Upsey Daisy sa...

Galna ko-sjukan och fågelflunsor.

?

Nu den här mystiska köpstopps-sjukan. Troligen från Amerika som allt annat här i världen.

Smartasmia sa...

Kommentar eg. överflödig efter ovan:-)

Din lilla fresterska där....göra ont..få ont;-) DuvetvälattSmartasmiabrukartillbringasomrarnaglidandesomkringivrålåkoch50-talsklänning....aaaarhgggg....de bilderna visste var de tog! tjipp

Smartasmia sa...

tappade lite i kommentaren...i 50-talsvrålåk med dito klänning skulle det ju vara:-)

Missy sa...

Smartsmia: Tror verkligen att du skulle uppskatta Kittyhawk! Du får ta med mig i det där 50-talsvrålåket ju ;-)