tisdag 24 april 2007

Boing-boing

Idag har jag studsat runt som en liten boll. Studselistuds. Jag förstår ingenting. Först studsade jag upp ur sängen, sedan studsade jag glatt fram till stereon för att ordna lite musik att studsa runt till, därefter åt jag frukost studsande varpå jag studsade iväg till bussen. Resten av dagen ägnades åt ihärdigt studsande med ett leende på läpparna.

Nu undrar jag vad det är för fel egentligen.

Är jag sjuk?

Är det våren?

Kan det vara nån slags... allergi?

Beror det på det enkla faktum att jag fick en lönespec från mitt gamla jobb idag på pengar jag inte hade räknat med?

3 kommentarer:

Smartasmia sa...

Showmethemoneygirl:-) Läs: ge dem till stackars mig ögonabums;-). Kan det vara så att du svalt en sån där studskänguruboll som bl a jag studsade omkring med på 70-talet (tänk knallorange med öron som handtag)? tjipp

Mary Lady Luck sa...

Ha ha ha, inget får en att studsa som oväntade pengar. Det kan nog inte vara allergi iallafall, jag känner mig numera som en expert på ämnet och jag blev inte ett dugg studsig :)

Missy sa...

Smartasmia: Åh, en sån boll hade jag med! Ah, the memories...
Mary: Inte? Hm...