söndag 22 april 2007

Datorn! Kom hem! Jag saknar dig!

Hej, jag heter Missy och är internetberoende.

Jag visste att det var illa, men jag insåg inte riktigt hur illa det var innan jag blev tvungen att klara mig utan dator hemma en period (= nu). Hur illa det är? Jodå, det ska jag tala om. Jag kan inte komma hem till andra människor utan att min dator-radar genast går igång. Hm... Det luktar som det borde finnas en dator här... Var är den? Bredband? Ja? När jag väl hittat det jag söker kan det hända att jag behärskar mig. Det kan hända. Det betyder inte att det händer särskilt ofta. Lite oftare händer istället följande:

Jag: Vilken fin dator du har...
X: Ja visst är den / jaså tycker du / nej, men den här gamla trasan*
Jag: Skulle jag kunna få... kolla min mail? (Pleeease?)**
X: Javisst, det är klart.


Jag är en dålig människa. Dålig.






* Ok, det blev lite fel...
** Blogga, menar jag. Sa jag inte det? Nähä...

8 kommentarer:

dddd sa...

Snart sitter du och skakar i ett hörn och tuggar fradga och mumlar: bloggbloggbloggblogg... (Jag har hört av initierade källor att man blir sådan om man inte får blogga - har jag HÖRT...)

Kerstin sa...

Vi sitter i samma båt...

Missy sa...

Miss KYD: Tsss. Man hör så mycket...
Kerstin: Haha! Konstigt nog så känns det lite betryggande :)

Mary Lady Luck sa...

Ha ha, vi är alla med i kulten :)

Missy sa...

Mary: Det känns onekligen som detta är rätt forum för att få medhåll ;-)

Smartasmia sa...

Hmm...jag som sista veckan faktiskt lyckats att vara borta från den flera timmar per dag! :-)

Anonym sa...

det är som knark, eller värre faktiskt eftersom det fortfarande är lagligt att blogga ;)

Missy sa...

Smartasmia: Stor applåd! Flera timmar säger du? Hm...
Hedgehog-Sara: Det är kanske bara en tidsfråga? Bäst att blogga medan tid är ;-)