måndag 17 mars 2008

Studera.nu för Dummies

Bästa "Studera.nu"!

Jag vore tacksam om jag kan få ett nytt lösenord till mitt konto hos er, då jag tycks ha tappat bort det gamla. Jag har inte min mail registrerad hos er. Kan ni maila det ändå eller skicka per post?

MVH
osv. osv
_____________________________________________

Svar:

Skriv in ditt personnummer och lösenord på hemsidan under "Mina sidor" så kommer du åt pin-koden du behöver för att logga in.

MVH
Antagningen
_____________________________________________

Bästa Antagningen!

Eftersom jag har tappat bort mitt lösenord förefaller det hela en smula besvärligt. Kan ni måhända skicka lösenordet till mig per post?

MVH
Orka
_____________________________________________

Svar:

Om du fyller i ditt personnummer under "Mina sidor" och kryssar i skicka lösenord så skickas detta till din mailadress, om den finns registrerad hos oss.

MVH
Förnamn Efternamn, Antagningen
_____________________________________________

Bästa "Förnamn Efternamn på Antagningen"!

På hemsidan står att man ska kontakta er via mailformuläret om man inte har någon mailadress registrerad hos er, och då MIN MAILADRESS FÖR BÖVELEN INTE FINNS REGISTRERAD HOS ER UNDRAR JAG HUR JAG SKA KOMMA ÅT DET SABLA LÖSENORDET! Tacksam för svar.

MVH
Nu går jag och lägger mig

7 kommentarer:

maria sa...

vid min kära nån vad omständigt!

Veliga hönan sa...

Försök registrera om dig kanske? Besvärliga saker det där. :p

Anonym sa...

Man tycker sannerligen inte om den Moderna Myndigheten. Det var tider det när man pratade med folk i telefon och "per post" var något självklart.

Anonym sa...

aargh - sånt där gör att man blir helt galen alltså!

Miss Upsey Daisy sa...

Ska jag bombhota? Säg till så gör jag!

Jonna sa...

Du får punkta upp det och skriva men korta meningar typ:
1. tappat bort lösen
2. har ingen mejl registrerad
3. vad göra?

Missy sa...

Sometimes a pony gets depressed: Helt sjukt, är vad det är!

Veliga hönan: Eftersom kontot står på personnummer fungerar det inte... *suck*

Pannis: Hahaha! Visst var det. Men du vet väl hur jag känner för telefoner?

Hedgehog-Sara: Mhm...

Miss Upsey Daisy: Nej, men du kan få bjuda på te och kakor ;-)

Jonna: Oh! Bra tips! Måste genast prova, men jag är inte helt säker på att de förstår...