söndag 23 mars 2008

Boknörden strikes again

Efter det senaste inlägget blev jag naturligtvis (naturligtvis!) tvungen att springa och köpa en ny pocketbok att läsa. Att istället läsa någon av de tjugotal olästa som står i hyllan kommer inte på fråga. Så istället sprang jag och köpte en bok jag redan har. En bok jag redan har som jag börjat på, men gjort avbrott i, därför att:

1. den är inbunden och alldeles för tung (rent fysiskt. Jobbigt att bära med sig en tegelsten i väskan. Man måste ju kunna bära med sig boken i väskan! Duh!) Så igår när jag stod i pocketbutiken slet jag åt mig ett ex av boken i pocketform istället
2. jag kommer inte på något nummer två

Och för alla er som just nu sitter och tänker "är hon inte lite pinsam?" kan jag härmed bekräfta att ja, jo, jag är pinsam. Så var det avklarat.

Nu är det tvåhundra sidor och en tågresa senare och boken känns riktigt lovande. Så nu måste jag gå. Back to the book. So long.

4 kommentarer:

dddd sa...

Coolt. Tack för tipset. Har reserverat den på bibblan nu. Ska bara läsa ut Choke först. Tack för det tipset också, förresten. ;)

Missy sa...

Där är du ju! Vill du låna?

dddd sa...

Jag reserverade den tidigare idag, så det är lugnt. Den ska komma in om två dagar. Beställde några böcker av Chuck P från AdLibris - Choke, Fight Club och Diary. Nästan läst ut Choke. Helgrym.

Missy sa...

Åh vad roligt att du gillar den!