måndag 3 mars 2008

Mmm... Jordnötssmör

Jag har så mycket att göra, men vill så lite. Jag vill bara sitta här och äta rostat bröd ännu mer rostat bröd med slisk på. Men icke! Nu ska här uträttas storverk.

Var ska man då börja?

Jag borde läsa en bok. Det är en klassiker. Den är säkert bra. Den är på engelsk, det finaste av språk. Men vill jag? Pffft. Skulle inte tro det. Nä. Inte idag. Förmodligen inte imorgon heller (dålig-dålig bokläsare!)

Jag borde ägna mig åt lite... pappersarbete (kan vi kalla det). Papperen ligger på skrivbordet, redo att arbetas. Alldeles... pappriga. What the...! Jag tycker att jag var duktig bara genom att införskaffa nyss nämnda papper, ger mig själv en klapp på axeln och äter lite mer jordnötssmör istället. Mmmm... Jordnötssmör...

Jag borde tvätta. Istället tänker jag "slappna av, tvätten går ingenstans, den väntar på dig imorgon när du kommer hem från jobbet. Tack för det tvätten! Yay"

Vad känner jag då att jag vill/orkar/kan tänka mig att göra?

Eh... Eum... Hm... *tänkatänkatänka*

Nu vet jag!

Surfa runt på bloggar! Jihoo! Både nyttigt och allmänbildande. Dessutom klarar jag enkelt av att manövrera datorn med en hand medan jag äter toast med den andra. Det avgör saken.

4 kommentarer:

Anonym sa...

YES! Äntligen ett blogginlägg som får mig att känna mig normal. Thank you very much ;-)

Anonym sa...

åh - jordnötssmör... rostat bröd med jordnötssmör, och lite jordgubbssylt on top. Det kallar jag macka.

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Känner igen mig själv i det där allt för väl. Förutom jordnötssmöret då. Konstig flicka...

Missy sa...

Emma: Hur ska jag ta detta påstående egentligen? Hmmm? :o

Hedgehog-Sara: MACKA! ;-)

Miss E: Det är för att du är en mycket sjuk liten flicka. Jordnötssmör regerar! :-P