lördag 8 mars 2008

Brunett, going on silverräv

Jag har olagligt många grå hårstrån för att vara 28 år. Olagligt!

Mitt hår är dessutom illasinnat och beräknande.

Hur jag menar?

Jag gick runt och hade en dassigt mörkblond/råttfärgad nyans hela uppväxten och tröstade mig med tanken "Nåväl. Det kommer i alla fall inte att märkas när jag börjar bli gråhårig. Ha! In your face, håret!"

Vad som hände sen?

Tror ni inte att håret gick och mörknade lagom tills det första grå hårstrået gjorde entré.


Nedrans hår.

5 kommentarer:

Anonym sa...

*Blir nojig och rusar till spegeln*... inget grått än tror jag. Men jag är ju ung. Bara 26 ;-)

Missy sa...

Tsss. den ungdomen, den ungdomen ;-)

P-S Mina första kom när jag var 25...

Anonym sa...

Äsch... Jag färgar mitt så ofta att jag aldrig kommer märka att det dyker upp ;-)

Anonym sa...

Gråa hår?! Vad sägs om vita? Det har jag börjat få..inte många men ändå! Jag är "bara" 31. Fy f-n säger jag!

Missy sa...

Emma: Hahaha! Smart drag ;-)

Jossan: Det påstås att det egentligen inte finns grå hårtstrån - alla är vita - men att det ser grått ut när de vita hårstråna blandas med det o-grå håret. inte för att det är någon tröst... *suck*