söndag 29 juni 2008

Love

Jag älskar Chuck Palahniuks böcker. ÄLSKAR. Fast alltid när jag rekommenderar dem till någon blir jag lite osäker. Tänk om de inte kommer gilla boken? Kommer de fortfarande att tycka om mig då? Och kommer jag att kunna tycka om någon som inte tycker om Chuck Palahniuk? Förmodligen är svaret på frågorna ja, ja och ja. Men ändå. Min kärlek till hans morbida, lätt samhällskritiska, våldsamma, bisarra, humoristiska böcker vet inga gränser.

Idag ska jag börja läsa "Rant". Den har legat på ett bord i vardagsrummet länge, länge och väntat på att det ska kännas rätt. Idag känns det rätt.

3 kommentarer:

Lilla Duktig sa...

Jag sätter genast upp honom på min läslista. Me like boktips!

Missy sa...

Oh! Läs "Survivor"! Eller "Lullaby"! Eller "Diary"! Eller... ja, bara läs! :-)

Lilla Duktig sa...

Will do honey!