tisdag 24 juni 2008

Aaaaaaah!

Idag blev jag skrämd av min egen spegelbild. Några dagar ute i skogen utan varmvatten och andra bekvämligheter gör underverk för både kropp och själ! Fast inte kroppen då. Ledbruten, frusen, med alldeles galet hår och hy som påminner om den ångestladdade tonårstidens allra värsta dagar är det nu meningen att man ska möta jobbet och verkligheten. Tydligen.

Måste hitta något sätt att dölja det värsta, en fuldag som denna. Finns ingen annan råd, helt enkelt.

Solglasögon?* Njae...

Keps?** Eh...

Lustig hårupsättning?** Mjae...


Ok, jag ger upp. Ro hit en papperspåse för bövelen!



* För att dölja ansiktet?
** För att gömma såväl hsyterisk frisyr som... resten?
*** För att ta fokus från... allt annat?

2 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Spöket Laban kanske? Ett lakan och så hål för ögonen!

Missy sa...

Jag har en känsla av att morgondagen blir version 2.0 av idag, så då ska jag absolut prova ;-)

Tack för tipset!