onsdag 25 juni 2008

(Insert graph here)

Jag ville göra en graf, ett diagram, för att illustrera min poäng. En liten bild, med tydligt språk. En bild som visar hur det går upp och ner och upp och ner. Ibland mer upp än ner och ibland mer ner än upp.

Jag har haft en liten tur åt det nedåtgående hållet, men lite total vila följt av lite för mycket jobb har konstigt nog gett god effekt. Om jag hade ritat en graf skulle jag avslutat här, med en uppåtgående linje ur en av dalarna.

Den hade sett fin ut, min graf. Om jag nu hade gjort någon.

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Vi mattelärare älskar grafer, så jag gläder mig åt din uppåtgående trend...*ritar i luften*

Missy sa...

Jag känner mig mycket nöjd med att ha lyckats glädja en mattelärare, något jag aldrig lyckades med under skoltiden ;-)