lördag 14 juni 2008

Att köpa en ryggsäck

Man kan lätt få för sig att det är en enkel sak att köpa en ryggsäck. En vanlig, hederlig, ryggsäck för vandring och resa. Men det är det inte ska ni veta. Oh nej. Det är en vetenskap. Jag som lätt blir generad av att behöva be om hjälp med storlekar i en vanlig klädaffär blir alldeles förstelnad, som ett rådjur i strålkastarljus, bara inför själva tanken på att köpa en ryggsäck.

För:

Först måste man bestämma sig för hur mycket den ska rymma
Sen måste man bestämma sig för vad den får väga
Därefter måste man komma fram till hur lång man är*
Och vad väskan får kosta
Man måste ta ställning till aluminiumramens varande eller icke varande
Och obegripliga detaljer
Och färg
Och säkert något mer som jag inte kommer på just nu

Och det här är ändå en så enkel sak som en ryggsäck. En alldeles vanlig RYGGSÄCK. Vänta bara tills det är dags att leta vandringskängor. Isch...




* Ok, detta är den minst komplicerade delen av beslutsfattandet (och om man nu inte vet kan man kolla i passet. Där står det.)

7 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Printar och tar med mig denna manual tills dess att jag går :)

Missy sa...

:-)

Anonym sa...

Kika in på www.prisjakt.nu :)

Missy sa...

Bra tips. Tack!

Jonna sa...

Jag köpte en ryggsäck i present till min bror en gång. Det var ett snäpp värre faktiskt. Och det där med längden, jag fick bara säga hur lång jag var sist jag skaffade pass... Så jag kanske inte är så lång som jag tror?

Jonna sa...

...Och hur ska jag då kunna köpa ryggsäck. (Skulle det så :-))

Missy sa...

Nej, det verkar ju vara helt obegripligt svårt alltihop. Funderar på att bara blunda och peka...