måndag 17 december 2007

Wikipedia är sanningen och livet

Idag skulle jag kolla mailen. På biblioteket.

Är det kanske nu jag ska berätta att jag någon gång per år eller så drabbas av akut bakteriefobi?

Nåväl. Idag skulle jag kolla mailen. På biblioteket. När jag satt där började jag tänka. Bakteriehärd, tänkte jag, och tittade ner på fingrarna som rörde sig över tangentbordet. BAKTERIEHÄRD! AAAH! Jag var naturligtvis genast tvungen att forska lite i det här med bakterier och sökte mig således till källan för all sann kunskap: Wikipedia. På Wikipedia kan man läsa att bland annat borrelia, mjältbrand, tuberkulos, syfilis, gonorré. lepra, stelkramp, kikhosta och difteri orsakas av bakterier.

Och jag som bara var orolig för förkylningar och magsjuka!

Från och med nu är det gummihandskar och munskydd som gäller. Munskydd är det nya svarta, så att säga.

2 kommentarer:

dddd sa...

Wikipedia - en outsinlig kunskapskälla. Vad skulle man göra utan den? Försmäkta, säger jag. Försmäkta!

Hur mår klockan, förresten?

Missy sa...

Klockan mår finfint. Väcker döda lite då och då, men det är alltid trevligt att få zombiebesök :-P