fredag 28 september 2007

Do tell

Förklara för mig, någon, hur jag tänkte när jag fick för mig att plugga sisådär litegrann samtidigt som jag jobbar? Hur tänkte jag? Tydligen måste jag komma på ett litet uppsatsämne till en litteraturanalys, ämnet ska in imorgon och jag har... verkligen ingen aning om vad jag ska skriva om. "Pffft, det kan väl inte vara så svårt"? tänkte jag för tre veckor sedan när uppgiften presenterades. "Tre veckor bara för att komma på ämne*? Pffft! Det blir ju en bit av en kaka!"

Igår tänkte jag istället "attans"**. Följt av ett "ojdå", tätt följt av ett "oops".
Därefter följde "fasen också", "bajs" och slutligen "bajsbajsbajs".

Vågar man hoppas på att uppsatsämnet magiskt ska komma till mig i sömnen...?



* Nåja. Det och läsa en massa litteratur
** Jag jobbar på att inte svära så jävla mycket

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gick det? Kom du på ett ämne?

Missy sa...

Det är flera timmar kvar av det här dygnet. Flera.

Anonym sa...

Ha-ha, ok... I get it. ;-)