onsdag 19 september 2007

Det kom ett brev...

Eller nej, det gjorde det inte.

Men det kom ett mail. Det kom ett mail från en före detta kursare som skrev "Titta här på bilder på vår jättesöta bebis. Gullegullegullegull! Jag kommer att skicka så många bilder att det står er upp i halsen. Och så vill jag passa på att säga att vi är sååå lyckliga, sååå lyckliga. Mycket lyckligare än er. Ha! In your face!"

Eller nej, det gjorde hon inte.

Men PMS-monstret i mig valde att tolka det så. Jag svarade "Fan ta dig och din skitunge. Har aldrig sett maken till fulare bebis!"

Eller nej, det gjorde jag inte.

Men jag ville. Räknas det?




P-S. Jag är uppenbarligen en mycket ond människa. Skicka hit lite pepparkakor, så jag blir snällare! D-S.

P-S 2. Choklad går också bra. D-S 2.

13 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag lider med dig.

Säg att den ser ut som en babianrumpa.

Missy sa...

Men jag vill så gärna vara SNÄLL...

a spoonful of mint sa...

Babylycka är bara en myt. Chokladlycka däremot...

Anonym sa...

Duger belgisk choklad? Jag skickar till följande adress:

Missybloggen
PMSgränd 666
Liggunderlaget, GBG

Anonym sa...

Oh, I feel your pain honey

/hon som väntar på att universums tidsrymd ska utvidgas

Missy sa...

Yeh-Yeh Girl: Än en gång säger du det så bra ;-)

Fredrik: Ja, tack :-)

Hon som väntar på att universums tidsrymd ska utvidgas: Känner du med mig eller känner du igen dina egna känslor...? :-P

Miss Upsey Daisy sa...

SNÄLL! Kossor är snälla och de äter man upp.

PFFT.

Jag ska trycka upp kort på katterna och prångla på varenda jävel.

Jag har PMS. Då lyder man under andra lagar...

Missy sa...

Kossor är fina också.

MUUU!

;-)

Linda K sa...

man får visst bli trött på andras påfrestande bebislycka. och en del bebisar är faktiskt riktigt fula!

Smartasmia sa...

Japp - du är evil, I tell you:-) Och jag gillar!

Anonym sa...

Finns ett Seinfeldavsnitt som behandlar sånt där. "You have to come and see the baaaby". Du/vi är mao inte ensamma om den känslan, så det beror inte (iaf inte uteslutande) på PMS.

Annie - PD sa...

Hahahaha :D Den har man varit med om...
Som tur var har jag vänner som påstår att det ryska barnhemstrickt med tejp över nappen är underkattat. Mycket skönt med ärlighet...

Missy sa...

Linda K: Jag håller med du!

Smartasmia: Gränsen mellan ondska och att vara snäll på gränsen till mesighet är hårfin... Johodå! ;-)

Jo: Vilket påminner mig om att det var alldeles för länge sedan Seinfeld-boxarna var ute på vädring :-)

Annie PD: Uppfriskande med kloka vänner, som inte tar saker och ting på alldeles för stort allvar!