måndag 22 mars 2010

Det skulle ju va dans dans dans

Jag brukade dansa. Förr. I många många år. All slags dans. Tills jag gav upp mina försök att övervinna de lätt kassa lederna, den lätt felkonstruerade kroppen och den lätt halvtaskiga koordinationsförmågan. Och nu sitter jag här och tänker på... balett.

Jag toksaknar att dansa balett.

Här vill jag särskilt poängtera att jag aldrig var speciellt bra på balett. Jag är inte vig och saknar dessutom minsta tillstymmelse till långa smidiga ben. Men balett är fantastiskt. Det är plågsamt, svårt och ger en galen träningsvärk, men efter en balettklass svävar man liksom en bit ovanför marken.

Så nu är det jag som köper ett par skära teknikskor att skrota runt lite i hemma - Något jag alltid önskat mig men aldrig haft. Sedan får vi se om jag så småningom går vidare och verkligen börjar dansa igen.

5 kommentarer:

Sara sa...

När du säger det så inser man ju att det syns på dig att du har dansat balett. Du är sådär ballerina-graciös liksom (och det var en komplimang alltså)

Missy sa...

Hehehe. Vad du är söt! Men du skulle se mig nu, där jag sitter ihopkrupen och kutryggig vid datorn. Mer "Lurch" än "ballerina" ;-)

Laila och Johan sa...

Klart du ska dansa igen!!

Spader Madame sa...

Tänkte precis som Sara. Det syns ju! Att man inte insåg det direkt... Håller med Loppan - och de skära skorna, så värt!

Missy sa...

Loppanlej: :-)

Spader Madame: Hahaha! Gulle. Jag märker att ni inte sett mig dansa ;-)