torsdag 8 januari 2009

Om dåliga dagar och rosa parfym

Idag har jag haft en dålig dag.

Fina flickor har inte dåliga dagar. Fina flickor är alltid glada och soliga och trallalar sig fram i livet. Fina flickor luktar alltid lagom gott, de svettas inte och har aldrig basilika mellan tänderna. Och de har inte dåliga dagar.

Jag, däremot. Uj. Utan att gå in på detaljer kan vi väl säga att gråt och tandagnissel var inblandat, liksom halkande på trottoar, allmän dumhet (mest från min sida...), tjurighet (än en gång; min sida) samt ett ruskigt fall av dålig-hår-dag.

Och som om det inte vore nog så blir det ingen ny fin rosa mobil heller.

Ja, man kan faktiskt säga att jag VAR TVUNGEN att köpa en parfym för att pigga upp den här jäkla dagen kan man faktiskt säga kan man. Jo.

10 kommentarer:

dddd sa...

Jag stavade Marc med K istället för C i mitt sms till dig. Jag blir bara dummare och dummare för varje dag som går. Och du har fint hår. Det har du!!!

dddd sa...

Jag menar... Man får inte stava med K. Är det inte dödsstraff på det?

Anonym sa...

Åååååå, min dag har också varit katastrofal. Är just nu allergisk mot alla äppelkäcka typer. Usch...

Missy sa...

Miss KYD: Aaaw! Gulle! Din lilla fjäskis där ;-)

Miss KYD (igen): Så länge man är ägare till ett par kalasfina lackskor får man stava Marc precis som man vill. Har jag hört.

Maria Byström: Skönt att höra att vi är två.

Anonym sa...

Stackars dig, Missy...

Här kommer en stor kram - och en kladdkaka med rosa glasyr och grädde :)

Linda K sa...

jag skickar en stor rosa kram!

Missy sa...

Hedgehog-Sara: Taaack! :-)

Linda K: Gulle!

Polly sa...

Men kram!! (.. och vilken parfym köpte du...??)

Missy sa...

Åh, tack! Jag köpte Paul Smith "Rose" som jag fluktat på ett bra tag. När det är halva priset på presentförpackningar med parfym + bodylotion är det ödets sätt att säga "köp!".

Jomensåärdetsåatt... ja.

Polly sa...

Den var du värd! Såklart! :)