onsdag 7 januari 2009

Motivation är A och O

Stora planer. Jag upprepar (är ni beredda?): STORA PLANER.

"I år" säger jag till mig själv. "I år ska jag spara pengar. Ja, minsann!"

Pengarna som ska sparas ska användas till en resa. Och jag inser att här måste det, jävlar i min lilla låda, sparas rejält om det ska bli klöver i sådan kvantitet att det räcker till den dära resan.

Så jag tänkte "motivation är A och O. Jo, minsann. Det är vad det är". Sedan började jag fundera. Hur ska jag belöna mig själv för mitt oh så idoga sparande?

Först vill jag nog ändå ha den där fotoboken av Lina Scheynius som jag fortfarande inte köpt. Den är ju så fin! Och inte är den alls särskilt dyr heller. Det blir en bra belöning. Jajamen! Och så halsbandet. HALSBANDET. The Halsband. Av Klara Eriksson. Jag har ju faktiskt velat ha det jättejättelänge nu. Klart jag ska ha ett halsband. Man kan ju inte bara gå runt och önska och önska och aldrig köpa sig det. Om jag kan spara pengar kan jag få ett halsband. Jomen! Och sen då? Oh! De där Whyredskorna! Oh! Och de röda näbbstövlarna som jag önskat mig i tre långa år. Mmm. Finfin belöning, det där!

När jag tänker närmare på saken undrar jag lite hur jag ska kunna spara några pengar alls. Tydligen förtjänar jag en väldig massa belöningar, nämligen.

Fan...

6 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Hrm... Jag trodde att det här inte var konsumtionens år...

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Och det kan hända att jag stavade fel...

Miss Upsey Daisy sa...

Jag tycker planen är vattentät som få. Ser inga bekymmer alls.

Missy sa...

Miss E: Nä... Det var ju inte det nä...

Miss E (igen): Jag tror du stavade alldeles rätt, tror jag. Yay!

Miss Upsey Daisy. Jag har alltid tyckt att du en mycket klok kvinna! ;-)

dddd sa...

Jag köpte precis en svan. Jojo.

Missy sa...

Alla behöver en svan. Alla!