tisdag 9 december 2008

Vådan av vuxenheten

Idag har jag varit tvungen att välja att göra något jag inte vill. Vid ett val mellan något jag vill och något jag inte vill. För att det är det vuxna och mogna valet, för att det är det enda rätta, för att jag vet att i slutändan blir det bättre så.

Fast egentligen ville jag välja det andra. Oh vad jag ville!

Ibland måste man göra saker fast man är rädd, annars är man bara en liten lort. Och ibland måste man välja bort det man vill, annars är man dum i huvudet.

Tråkigt ju

Sabla vuxenhet...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Varje gång jag försöker välja "vuxet" blir det fel av nån anledning ;-)

Missy sa...

Det var liksom ett val utan ett val, kan man säga. Det bra alternativet gick inte att välja. Bu...

Sincerely Johanna sa...

Säg att du åtminstonne fick vuxenpoäng för valet som inte var ett val? Annars var det inte värt det.

Missy sa...

Jag fick många vuxenpoäng. Oh så många. Jag är inte van vid att göra så kloka val.

Anonym sa...

Kvinna! Du är fantastisk! Hur har jag kunnat undgå Dig?!
Det gör jag aldrig om! Återkommer!

Missy sa...

Aaaw! Gulle dig :-)

Och välkommen, såklart!