torsdag 8 februari 2007

Skor är inte knark. TIDNINGAR är knark.

När man bloggar måste man ju dela med sig av tips till andra bloggare*. Mitt tips idag handlar om tidningar. Eller tidskrifter? Eller magasin? Vad kallar man egentligen de där glossiga sakerna?
Here goes:

Tips nummer 1

Jane. Jane har varit min vän i många år. Hon har haft sina upp- och nedgångar (det finns ett par katastrofala nummer från början av förra året. Vad pysslade du egentligen med då, käraste vän?) Det bästa är weirdo-makeup-sektionen. Den benämns visst inte så i tidningen dock... konstigt...


Tips nummer 2

Bust. Bust är en lite nyare bekantskap. Det brukar vara mycket recensioner, intervju med någon indiefilmsprinsessa och konstiga DIY-tips (och med konstiga menar jag i stil med "Gör din egen sparkdräkt av aluminium").




Tips nummer 3

Mitt tredje tips är den ultimata modeporren; "Lula, girl of my dreams". Det är en orgie i blanka modefoton, blandat med illustrationer, intervjuer och fotodagböcker. Och så är den TJOCK. Mumma för oss knarkare av glossiga magasin.
* Ok, man kanske inte måste. Aaaanyway...

2 kommentarer:

a spoonful of mint sa...

Oj dom måste jag kolla in!

Missy sa...

Yeh-yeh girl: Klart du ska! Det handlar ju, trots allt, om tips från coachen :)