onsdag 7 februari 2007

Litteraturstudier under feberns inverkan

Jag önskar att jag kunde skriva att jag ägnat denna förkylningsdag åt att läsa någon form av sk god litteraur och blivit en mer upplyst människa. Det är vad jag önskar. Om det är vad ni också önskar kan ni sluta läsa här. I min hylla ligger följande böcker i väntan på att bli lästa:

Paul Austers "Brooklyn Follies"
Monika Fagerholms "Den Amerikanska flickan"
Joyce Carol Oates' "Expensive People"

Men har jag ägnat en sekund åt någon av de böckerna? Eller någon liknande? Va? Skulle inte tro det. Istället är det inte utan viss tillfredsställelse jag idag fått bekräftelse på att det recept för chick-lit jag redogjort för tidigare fortfarande verkar gälla. Hoooray!!! Det var inte bara feberyrande! Jag är ett geni!
För att fira min upptäckt måste jag nog äta en semla. Eller två. Skulle det inte finnas godis i något skåp också? Hmmm...

Inga kommentarer: