onsdag 26 november 2008

Traderi, tradera

Tradera är en spännande plats, långt ifrån ära och redlighet. Har ni varit där? Ja? Nej? Kanske på ett kortare besök? Det är lite som att åka på semester och göra galna saker och skvallra om de andra resenärerna. Lite så är det på Tradera. Lovar! På Tradera kan man slåss om skor, kränga verktyg och träffa på människor som kallar sig saker i stil med Polkadotsuperswushgirl315 eller Frogboy3. Varför? tänker man "oh, jag ska minsann kalla mig något alldeles extra spännande, men ändå helt normalspeciellt nu när jag ska sälja min motorsåg!"? Eller hur funkar det?

På min beskrivning låter det som Tradera är en dejtingsajt (datingsite). Och det är det ju. Lite. Kan man säga.

För rent hypotetiskt kan man allt bli lite förälskad i ett par rosa Justin-boots. Med hjärtan. I rätt storlek. Och lite, lite ledsen i ögat kan man bli när bootsen får flytta hem till någon annan och man inser att de inte var menade för en själv.

Rent hypotetiskt. Naturligtvis.

Och nu har jag en bekännelse. Är ni med? Ok, here goes:

(Djupt andetag)

Idag har jag fått ett negativt omdöme på Tradera.

(Talande paus)


Först blev jag lite besviken, men bara väldigt lite. Sedan skrattade jag lite för mig själv. Jag som är så snäll! (Jättesnäll är jag. Joho!) Och nu känner jag mig lite smutsig som ens bemödade mig med att kommentera omdömet.

Allvarligt talat, det är väl skit samma? What happens in Tradera-land, stays in Tradera-land. Och du, Vixenpixen442 eller vad du nu hette: Om du vill ha brallsen är det bara att säga till.

Men så kram då!

2 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Usch så mycket konstigt folk det finns på Tradera. Jag blev blåst av en köpare här nyss, som aldrig ebtala för jackan, och svarade inte på varken mail eller telefon.

Missy sa...

Så kan det vara. Tur att världen fortsätter att snurra ändå. Fast lite irriterande är det ju såklart!