söndag 28 september 2008

UNTZ UNTZ

En del människor tycker om att gå ut. Längtar efter sena nätter med svettiga dansgolv, drinkar och "UNTZ UNTZ"

Jag är inte en av dem

Alls

Men jag vill oh, så gärna vara det. Jag vill! Jag vet att det kan vara alldeles fantastiskt roligt med dansgolv sena nätter. Visst vet jag det. Och i mitt huvud är det alltid roligt! I mitt huvud är det inte varmt eller dyrt, det är inte trångt. I mitt huvud är jag inte trött och ingen lägger sina äckliga händer på min rumpa. Och i mitt huvud fiser ingen.

I mitt huvud, alltså

Nej, jag är nog mer en dricka te och se dålig film-person. Jag är nog mer en somna framför TV:n-person. Jag är nog mer av en sitta och prata strunt på en PUB och gå hem tidigt-person. Jag är nog mer av en ta långa bad och läsa tjocka böcker-person

Men i mitt huvud går jag ut och dansar varje helg

Så ni vet

14 kommentarer:

karro sa...

känner igen mig i det där

Anonym sa...

sådär har jag varit hela livet nästan, iallafall sen jag fyllde 20 ;)

Missy sa...

Karro: Skönt att höra att man inte är ensam :-)

Hedgehog-Sara: Det värsta är att det får mig att känna mig tråkig. Jag vill inte vara tråkig. Bu.

Sincerely Johanna sa...

Då är det du och jag Missy. Mot väderkvarnarna.

Anonym sa...

Jag var en gång en sån som vissa sa till när jag gick hem tidigt. :) vissa tyckte att det var löjligt hur tidigt jag gick hem. Nu har det liksom jämnat ut sig.

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Får jag komma och sittdansa i ditt huvud?

Missy sa...

Johanna: tur att vi är fler som slåss mot väderkvarnarna ;-)

Nattkaja: Nääää? Du? Tidigt? Inte! (hör ironin ;-)) Jag har ju alltid tyckt om dig ändå.

Miss E: Helst inte. Men om du vill kan du få sittdansa i mitt vardagsrum istället?

Laila och Johan sa...

Tack för en jätte trevlig helg!! Det är inte lika trångt på "lilla byns" partyhak.... ;)

Lilla Duktig sa...

Men vem är det som säger att de som är ute och UNTZAR har det roligare än du? Du är helt enkelt mer bekväm med dig själv. Sådetså!

Missy sa...

Loppanlej: Tack detsamma, fina du! Ser fram emot att få se Lilla Byns storhet :-)

Lilla Duktig: Aaaw! Gulle!

Fru Choklad sa...

Oj oj oj vad jag känner igen mig. Jag har upptäckt att jag är en sån som ständigt pratar om hur roligt det vore att gå ut och dansa en kväll. Tror jag hållit på med det i typ 3 år nu .... eller så.....

Missy sa...

Jag med. Prata är min bästa gren...

Anonym sa...

Låt oss untza en påse chips i soffan istället. Så sjukt mkt trevligare.

Missy sa...

Mikadzuki: Untz! Untz! ;-)