lördag 20 juni 2009

Om jordgubbar och bloggpauser, rosetter och sommar; ett väldigt långt inlägg om nästan ingenting

Jag tänkte på mitt förra inlägg.

Inte kan man sluta blogga, nej. Men man kan liksom ta lite paus. Kanske. Man vet inte, i samma ögonblick man tänker ordet bloggpaus fylls huvudet och blir sprängfyllt med inlägg som vill ut. Så det kan hända att bloggpaus mer är en sinnesstämning än något annat. Inläggen kanske står som spön i backen.

När jag började blogga fanns det ett slags syfte med det. Ett syfte som känns alltför privat och pinsamt för att skriva. Men det syftet är borta sedan länge, tur det, det var ett märkligt syfte ändå.

Men:

Jag är rädd att jag har varit lite dålig på att leva i verkligheten på sistone. Om man vill kan man skylla på att det har varit mycket, men när är det inte det?

Så:

Jag vill ligga på en filt i gräset och lyssna på vågskvalp, läsa oändliga romaner, traska sönder skor och titta på solnedgångar som hämtade från åttiotalsvykort. Jag vill fika, prata och skratta med mina vänner, skriva brev, utforska, cykla på grusvägar och resa. Jag vill äta jordgubbar. Jag vill tapetsera (ok, det vill jag inte - men jag vill att det ska bli tapetserat...). Jag vill njuta av sommaren, om den så bara består i regn och rusk och tekoppar framför brasan (som jag inte har). Jag vill ha picnic i Slottskogen och bad på skärgårdsöar. Jag vill ha sjömanskavaj och rosett i håret. Jag vill ha trams och lugn och skogspromenader och utflykt och kaffe och sommardagar vackra som en klänning.

Det vill jag.

Så bloggandet kanske blir en smula sporadiskt nu i sommar. Eller så blir det inte alls det, åh, liksom så svårt att veta. Men så tänker jag just nu idag. Och vill man så kan man säga hej på msn, för där händer det att jag finns lite då och då på misan79[at]hotmail[punkt]com.

Tallyhoo!

12 kommentarer:

emve sa...

Ha en skön sommar!

Missy sa...

Du med!

Jenny sa...

Ja, jag önskar dig också en skön sommar! Sug i dig den och verkligheten!

Linda K sa...

tallyhoo! jag hänger här och spanar :)

hedgehog-sara sa...

Det tycker jag låter som en utmärkt idé - att ta det som det kommer och blogga det som vill ut. Puss på dig Missy :)

Missy sa...

Jenny: Glad sommar på dig med!

Linda K: Gör så. Det lär nog knappast bli tyst... ;-)

Heedgehog-Sara: Så får det bli! Själv väntar jag mig många uppdateringar från Leksand. Puss och kram!

Miss Upsey Daisy sa...

Vi ses snart IRL det vet jag. Bloggen kan ligga där i bakgrunden så får man se helt enkelt :D

Missy sa...

Yay IRL :-D

Lilla Duktig sa...

Åh.
Jag med. Kanske.

Missy sa...

Kanske is the word. Har jag hört...

Jo sa...

Det låter som en bra inställning.. :) Blir det inlägg, så blir det. Det är ju dumt att krysta ur sig inlägg. Hoppas att du får den sommaren du skriver om! Och att vi ses någon gång under den :)

Missy sa...

Det tycker jag definitivt att vi ska göra :-)