fredag 18 april 2008

NY-tips?

New York. Näw jårrk. Da Big Apple. Osv. Osv.

Snart bär det av till Stora Staden. Har jag inte sagt det? Nähä. Oj. Säger det nu då. Snart-snart. Ska bara fixa lite saker först (typ; snyta mig, snyta mig lite till, köpa näsdukar, bli frisk, jobba järnet, göra klart hemtentan, tramsa, mm, mm.)

Men. Vad gör man i New York? Och hur? Är det något jag bör veta (som att man aldrig ska... ja, vad ska man aldrig? Hjälp?) Tips, anyone? Jag tänker att jag får titta igenom Seinfeld- Sex and the City- och Vänner-boxarna så jag lär mig ett och annat om hur saker och ting går till "over there", helt enkelt.

Andra tips är inte heller så dumt.



Stort äpple

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Såg en bok om NY på Arena.... Jag var där för tio år sedan så jag har dåligt med nya tips..

Missy sa...

Attans! ;-)

Jo sa...

En kompis till mig som var där "beställde" en personlig guide. Dvs vanliga NY-boR som ideelt vill visa sin sida av staden. Man matchas ihop med ngn som har samma inriktning/intressen som en själv. Det var tydligen HUR bra som helst! Tjoa till om du vill veta mer, så kan jag kolla mer med henne! :)

Missy sa...

Jag läste om det där nyligen. Verkar helt bisarrt, men ändå lite roligt liksom. Tack för tipset! :-)