måndag 7 april 2008

Spara vs Slösa

Vet ni hur tråkigt det är att spara pengar? Allvarligt. Vet ni? Det är tråååkigt. När man sparar pengar kommer man dessutom på en väldig massa saker man skulle kunna göra om man nu inte sparade. Och om man var lite rik, bara lite.

Till exempel ordna prinsesskalas. Prinsesskläder och tårta für alle, liksom.

Eller köpa något lite onödigt. Baraföratt.

Eller bjuda alla sina vänner på champagne.

Eller köpa vackra saker.

Eller köpa en massa glossiga magasin.

Eller gå på spa.

Eller få manikyr.

Eller pedikyr.


Men vad är väl en bal på slottet. Kanske... tråkig. Och... dötrist. Och... alldeles... alldeles... UNDERBAR!


P-S. Jag brukar vanligtvis inte göra något av ovanstående, men nog verkar det lite smått fantastiskt att få göra alltihop? Visst? D-S.

P-S 2. Jag känner mig smått tragisk vid insikten att jag inte brukar göra något av ovanstående. Ett litet glossigt magasin kan jag få unna mig. Och en liiiten yttepyttig tårtbit. Så. Det känns genast bättre. D-S 2.

P-S 3. Jag är mer en korv-och-öl-tjej än en champagne-och-rosenblad-tjej. Dessutom har jag fotsvett. Det kändes viktigt att tillägga. Av någon oförklarlig anledning. Jag ska gå nu. Lovar. P-S 3.

7 kommentarer:

Jo sa...

Prinsesskalas? Det låter ju fantastiskt! Kanske vore ett bra tema till året Halloweenfest. Fast jag undrar vad grabbarna säger om det.... :)

Anonym sa...

jag ser dig mer som en kurbitstjej :)

Miss Upsey Daisy sa...

Bjuda vänner på bubbeldricka?

*vinkar.. här är jag*

Missy sa...

Jo: Visst låter det fantastiskt? Visst gör det? Visst? Visstvisstvisst?

Hedgehog-Sara: I'm a kurbits, yes I am! ;-)

Miss Upsey Daisy: Sa du nåt...?

Smartasmia sa...

Hmm...nu blir man ju alldeles till sig i trasorna här...fotsvett, öl OCH korv. Wowbah! Vill du bli min lille bils wonderbaum, månne? :-)

Drömma-Lotta sa...

Du är bara så rolig att läsa hjärtat, och visst är tavlorna fina, så fina!
Tänkte blogga om dem men nu har redan Gbg sagt sitt så ;-)
Kram!

Missy sa...

Smartasmia: Sure thing. Jag - Wunderbaum. Strålande ;-)

Drömma-Lotta: Du är för söt, du. Hoppas allt går bra kring lägenhetsfixandet-och-pysslandet :-) Kram!