onsdag 25 november 2009

Rrrrrrring!

Nu ska jag ringa en kompis. Det kan verka en smula udda att jag skriver det här, men för min del är det i det närmaste revolutionerande.

Jag. Ringer. Inte.

Aldrig. Nicht. Icke. Jag har en teori om att jag ringde klart mina telefonsamtal i tonåren, då jag i det närmaste bodde i telefonen. Så fort jag kom hem från skolan ringde jag och mina vänner varann. Samma vänner som jag hade umgåtts med heeela dagen. Nu tycker jag mest bara att telefoner är lite smått läskiga och träffar mycket hellre människor så att säga IRL. Eller via textbaserat media (läs: blog, mail och Facebook. Och jag är en jävel på SMS!)

Jag badade färdigt som barn också. Jag badade jämt. Jag fullkomligt bodde i vattnet (detta var strax innan jag bodde i telefonen ser ni. Inte samtidigt.) Numera händer det knappt aldrig att jag badar utomhusbad. På sin höjd någon gång om året. På sin höjd. Under pistolhot.

Men i övrigt är jag helt normal.

8 kommentarer:

Frida sa...

Jag ringer inte heller. Fast jag gjorde det knappt som tonåring heller. Bada har jag alltid gjort. Sälen is my middle name.

Missy sa...

Oh! Vi är fler? Yay! Badkar badar jag gärna ofta och länge. Tyvärr har jag inget hemma... Men utomhus? Åh no.

Sincerely Johanna sa...

Sms is the shit. Dock inte många som uppskattar det och svarar utan ringer hellre. Men badar gör jag mer än gärna, i badkar inte ute. Fast jag badade massor som barn.

Sara sa...

Jag tycker bara om att ringa min syster, annars ringer jag inte heller. Och bada - det gör jag endast i Medelhavet. I´m with you!

Sincerely Johanna sa...

Du har fått ett award hos mig. För det är du värd. Kram

Tesa sa...

Badar inte heller nästan nåt längre. Tyvärr eg. för jag gillar att simma!

Missy sa...

Johanna: SMS är finfint, det!

Hedgehog-Sara: Yay! Känns fint att vara i så gott sällskap.

Johanna: Oh! Ska genast kolla in :-)

Tesa: Jag gillar också att simma! Men tyvärr ogillar jag verkligen kallt vatten. Brrr...

Mrs S sa...

Har också det där för mig. Skuldkänslor så fort jag ska ta telefonen, pratar andfått, och undrat länge har jag om det är nån diagnos jag har, eller kan få ... senast i dag tänkte jag att jag kanske skulle bli en manager som fixar jobb och kontakter och lokaler bara för att jag nånn gång MÅSTE utamana min telefonskräck.